Fijat će početkom marta objaviti kojom dinamikom će uplaćivati 200 miliona evra za osnivački kapital zajedničkog preduzeća Srbije i Fijata, izjavio je danas državni sekretar za privredu i privatizaciju Srbije Nebojša Ćirić.
“Dinamika investicija biće usporena zbog svetske krize koja je pogodila automobilsku industriju”, kazao je Ćirić nakon sastanka sa sindikatima i poslovodstvom Zastave na kojem im je predstavio rezultate razgovora sa čelnicima Fijata u Torinu prošle sedmice.
Dogovoreno je da do kraja marta, istakao je, zajedničko preduzeće Fijat automobili Srbija, preuzme 1.000 zaposlenih iz Zastave uz uslov da se hala za proizvodnju “punta” uskladi sa evropskim standardima za zaštitu na radu.
Ćirić je kazao da će rekonstrukcija fabrike u Kragujevcu zvanično početi 23. februara.
Državni sekretar je najavio da će sa predstvnicima sindikata Zastave razgovarati o aneksu protokola potpisanog u maju prošle godine zbog usporenog tempa investicija u Fijat automobile Srbija.
Ćirić je ponovio i da je sa Fijatom dogovoreno da proizvodnja automobila “punto” u Kragujevcu počne krajem marta i da će to biti najmanje 15.000 vozila godišnje, dok je Zastava u 2008. godini proizvela ukupno 10.000 vozila.
Tu proizvodnju, naglasio je, u potpunosti će finansirati Fijat i nadoknadiće Zastavi sve eventualne troškove.
“U Torinu je dogovoreno i da će Fijat pomoći da se u dogovoru sa prodavcima Fijatovih vozila u Srbiji i regionu maloprodajna cena “punta” značajno umanji”, naveo je državni sekretar dodajući da će iznos tog sniženja uskoro biti objavljen.
Generalni direktor Grupa Zastava Zoran Radojević izjavio je da bi proizvodnja “punta” u kragujevačkoj fabrici mogla da počne “odmah”, pošto su ispunjeni svi tehnički uslovi.
“Kada stignu lotovi, odnosno gotovi delovi za “punto”, tog momenta može da počne proizvodnja”, naglasio je on.
Radojević je kazao i da bi Fijat mogao da počne proizvodnju novog modela automobila u Kragujevcu polovinom 2010. godine.
Predsednik Samostalnog sindikata Zastava automobila Zoran Mihajlović kazao je da Fijat sigurno neće uplatiti novac za osnivački kapital do kraja marta, kao što je bilo ranije ugovoreno, ali da se očekuje da će novac biti uplaćen do kraja godine.
Mihajlović je kazao i da će zbog produžavanja roka za Fijatovo ulaganje u proizvodnju automobila u Kragujevcu u martu razgovarati sa predstavnicima Ministarstva ekonomije Srbije.
“Bitno je da očuvano radna mesta, da radnici budu sigurni ne samo u 2009. godini već i nadalje. Hoćemo da im se obezbedi i posao, a ne samo plate”, naveo je on i dodao da će tražiti i da se u osnovni ugovor sa Fijatom doda aneks kojim bi se dogovorilo poštovanje posebnog kolektivnog ugovora.
Mihajlović je kazao i da je na sastanku rečeno da će Fijat postati vlasnik fabrike u Srbiji tek nakon uplate poslednje rate dogovorenog ulaganja od 200 miliona evra.
Srbija i Fijat su 28. septembra 2008. godine potpisali ugovor o zajedničkom ulaganju u kragujevačku Zastavu, a zajedničko preduzeće Fijata i Srbije, pod nazivom Fijat automobili Srbija, osnovano je 14. oktobra.
Ugovorom je predviđeno da ukupan udeo Fijata bude 200 miliona evra u novcu, dok ulog Srbije iznosi 50 miliona evra u novcu i 50 miliona evra u stvarima i pravima.
Predviđeno je da do kraja 2012. godine zajedničko preduzeće ima 2.433 zaposlena na neodređeno vreme, a fabrika automobila Zastava je u trenutku potpisivanja ugovora imao oko 3.700 zaposlenih.
U fabrici će se proizvoditi “punto”, a planirano je da zajedničko preduzeće do postane i jedini proizvođač jednog novog Fijatovog modela za tržište EU, za šta će biti instaliran pogon kapaciteta proizvodnje 200.000 vozila godišnje.
Prema navodima ugovora, Fijat grupa se obavezala i da će uložiti napore, u skladu sa razvojem poslova i zahteva tržišta, radi započinjanja proizvodnje drugog modela u Srbiji sa instaliranjem proizvodnog kapaciteta za dodatnih oko 100.000 vozila godišnje.
Postavi komentar