„SUDBINA ŽIGOSANIH“ KNJIGA KRAGUJEVAČKOG PEKARA


Na sajmu knjiga je predstavljena knjiga „Sudbina žigosanih“ kragujevačkog pekara Petra Đorđevića, u kojoj govori o svom životu posle izlaska sa robije u zimu 2000. godine.
– U zatvor sam otišao sa 20, a izašao sa 38 godina života, sa prosedom kosom i bez jednog oka. Robiju od 18 dugih godina u četiri srpska zatvora izdržao sam zahvaljujući ponajviše majci. Bez podrške porodice, osuđenici se u našim zatvorima osećaju kao u paklu. Jer, ako ne možeš sa ljudima normalno da popričaš o običnim životnim stvarima, onda poludiš od samoće i podivljaš od očaja – priča danas Petar Đorđević, koji radi u jednoj pekari u Kragujevcu.

Robijao je zbog ubistva u pijanom stanju, zbog organizovanja bekstva i pobuna u zatvorima, kao i zbog tri počinjene razbojničke krađe.
– Postao sam delinkvent zbog alkohola. Bio sam jedan od najboljih poštara u Kragujevcu. U leto 1982. otišao sam naoružan u kafanu „Miškovac“. Napio sam se sa rođacima. U jednom trenutku video sam kako svi pucaju, kako moj stric pada na zemlju, pa sam i ja potegao službeni pištolj i pucao. Kada sam se probudio ujutro na memljivom betonu u gradskom zatvoru, policajac mi je rekao: „Đorđeviću, što se praviš budala, ubio si čoveka!“ Moji hici su unesrećili tri čoveka, stric Miloš je postao invalid, prijatelj Marko je usmrćen, a ja sam ojađen, jer sam osuđen na 13 godine robije. Posle žalbe, Vrhovni sud mi je podigao kaznu na 15 godina. U zatvoru sam zbog pokušaja bekstva dobio još tri godine robije.

U Zabeli su stražari i zatvorenici Đorđevića prozvali Poštar. Osuđenici su proveravali batinama koliko je dobar bokser. Kad mu zatvorske vlasti nisu dozvolile da ga devojka Slavica poseti, odlučio je da pobegne. Uhvaćen je posle sat vremena kod raskrsnice za Kostolac i Veliko Gradište. U Zabeli je od batina zbog pokušaja bekstva postao plav kao indigo, a dobio je i dodatna tri meseca.
U KPD Niš je zbog loše hrane i hladnoće organizovao pobunu, koja je brzo ugušena.
– Onda sam se 1990. zamerio jednom bokseru iz Negotina, koji je bio lider u zatvoru. Kao borac za zatvorenička prava smetao sam mu, pa me je napao šilom i izbušio mi telo i oko. Zahvaljujući lekaru iz Kruševca, koji je takođe bio osuđenik, preživeo sam. Kad smo posle toga i ja i taj bokser prebačeni u kragujevački zatvor, i odatle sam pobegao. Bio sam srećan što sam uhapšen u Batajnici 1994. jer me policija sprečila da padnem dublje u kriminal.
U Zabeli je 5. oktobra 2000. ponovo organizovao pobunu. Na slobodu je pušten 7. decembra 2000. godine.
– Kada sam izašao iz zatvora, nisam mogao da se snađem u mom Kragujevcu, jer većinu ljudi nisam poznavao, a oni sa kojima sam radio i koji su me znali okretali su glavu od mene. Iza leđa su šaputali: „Evo ubice!“ Otišao sam i na mesto zločina, u tu kafanu. Osećao sam se mučno. Kajem se, do kraja života će mi biti krivo što sam ubio tog momka, ali to ljudi oko mene ne osećaju, oni me osuđuju za nešto što se dogodilo u mladalačkom ludilu i pijanstvu.
Otkriva nam da mu je podršku dala jedino majka i brat, vlasnik pekare, koji ga je kasnije i zaposlio.
– Gore su mi bile godine kada sam izašao iz zatvora nego one koje sam proveo unutra. Odmah posle robije otišao sam kod brata u Italiju ali tamo su me upozorili da imam dosije i da ću zato imati problema. Vratio sam se kući i zaposlio u pekari. Zbog zlobnih i ogovaranja, raskinuo sam mnoge ljubavne veze, jer devojke s kojima sam nameravao da se ženim, uplašene od tih glasina, napuštale su me. Onda mi je majka umrla i ja sam ostao sam. Odlučio sam da napišem knjigu o životu na robiji. To je moje iskupljenje i očišćenje od greha, ali i od straha od ljudi, koji sam osećao na slobodi. Taj strah je bio tako jak da sam u trenucima poželeo da se vratim u zatvor.
Njegova druga knjiga je priča o prilagođavanju i traženju novog smisla.
– Punih 18 godina iza mene je bio tvrd zatvorski zid, a sada su ispred mene tvrdi ljudi. Srećom, zaljubio sam se u divnu ženu, koja me uverava da život na slobodi ume da bude lep.

SRPSKI HERKULES

– Rođen sam 1962. u selu Trpeze kod Kragujevca. Moji roditelji su bili obični ljudi. Bavio sam se i boksom u Radničkom. Čak sam bio i prvak Srbije u rvanju 1980. godine. Trenirao sam redovno i izgledao kao Stiv Rivs, američki glumac koji je igrao Herkulesa. Sačuvao sam tu snagu, jer danas nosim brašno, mesim hleb i prenosim gajbe. Ne stidim se svog posla, vidim šansu da u njemu napredujem, da se doškolujem i postanem knjigovođa.

www.novosti.rs

Tagged with:
Objavljeno u Opše teme

Ostavite odgovor

SocialTwist Tell-a-Friend

Add to Google

KALENDAR
oktobar 2008.
M T W T F S S
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
PRATITE NAS

widget

ARHIVA POSTOVA
NAJČEŠĆI POJMOVI
Akademija Đoković akademik Dragoslav Srejović bioskop biznis inovacioni centar dekada roma drift trka državno prvenstvo u bodi bildingu ekološki semafori evropske integracije Facebook Srbija FIAT AUTOMOBILI SRBIJA Firefox Grad Kragujevac Grad Kragujevac nekad i sad investicije IPTV Internet TV izbor najznamenitijeg Kragujevčanina jokiminter3fest kragujevac Kragujevac Blog Kragujevac grad budućnosti Kragujevac posao kragujevačka gimnazija Kragujevačko Pozorište za decu Kragujevcu na dar kuca djure jaksica kvalifikacije za svetsko prvenstvo u odbojci logistike i saobraćaja lutkarska umetnost Međunarodni dan volontera Microsoft akademija u Kragujevcu ministar Dulić u poseti Kragujevcu Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić Fiat Nacrtu zakona o regionalnom razvoju NALED USAID Kragujevac NAŠA RADNJA NAŠA RADNJA 84 NAŠA RADNJA 85 NIP Ministarka Kalanović Fijat Gradonačelnik Stevanović Odbojkaški klub Radnički Plazza centars Grad Kragujevac NIP FIAT Artur Kol Sagiv Meger poseta ambasadora Japana poseta ambasadora Rusije poslovi.infostud.com Potpisan Ugovor sa Đokovićima Požar u Koloniji Proizvodnja struje iz otpadnih voda prvi "Roda centar" u Srbiji revijalna utakmica sa ekipom serije selo gori a baba se češlja sajam automobila fiat Sajam investicija sajam investicionih potencijala lokalnih samouprava sajam nekretnina i investicija BelRE 2008 sajam preduzetništva sajam sporta sajt unije poljoprivrednih udruženja savet za bezbednost Selo gori a baba se češlja u Kragujevcu Selo gori a baba se češlja u Kragujevcu gradonacelnik Veroljub Stevanovic Severina u Kragujevcu sport košarka Strategije razvoja socijalne zaštite Sudbina žigosanih susreti kolonaca telekomunikacija ugovor sa FIATOM ugovor sa FIATOM Zastava Kragujevac IVEKO ugovor sa NELTom veliki školski čas Veroljub Stevanović Gradonačelnik Kragujevca Vlado Georgiev Đurđevdanski krst Šumadijske zimske igre štednja žrtve revolucionarnog terora
